søndag den 11. maj 2014

Standard weekend

Min weekend har som overskriften antyder været stille og rolig - lørdag var jeg ude at svømme med delfiner og søndag var jeg ude at skydive, det lyder da som en ganske normal weekend ikke? .. eller måske ikke helt alligevel ;-) Vi tog afsted tidligt lørdag morgen for at køre til Key Largo, som er den første ø af den føromtalte øgruppe "The Keys". Her skulle vi nemlig svømme med delfiner - noget som jeg har gået og ventet rigtig længe på og noget, som jeg altid har ønsket at prøve, så det var selvfølgelig rigtig fedt at få udlevet dette ønske. Først blev vi instrueret i, hvordan man skulle begå sig med delfinerne og vi hørte lidt om stedet og de forskellige delfiner. Derefter blev vi delt ind i små grupper, hvor vi i hver gruppe fik to delfiner at svømme med. Det var utrolig sjovt at prøve og vildt at se hvor dygtige delfinerne var til at lave forskellige tricks - det er vildt man kan træne dem så godt. Selvom det selvfølgelig er begrænset tid man får til at svømme med delfinerne var det uden tvivl alle pengene værd - en rigtig god oplevelse! Da vi var kommet hjem fra delfinsvømning var det blevet arrangeret, at vi alle skulle se Melodi Grand Prix. Det skulle man jo næsten se, nu hvor Danmark var værtslandet og det var også rigtig hyggeligt. Idag (søndag) har jeg så været ude at skydive! Det var virkelig en fed og vild oplevelse! Det er altid noget jeg har tænkt kunne være fedt at prøve, men hjemmefra havde jeg nok alligevel ikke regnet med at jeg ville få det gjort - men det skete altså! :-) Vi var en del fra holdet der skulle afsted, så det var en heldagsbegivenhed og det meste af tiden brugte vi faktisk på at vente. Vi skulle op i grupper af fire, hvor vi skulle gøres klar og instrueres i forskellige ting. Derefter skulle vi flyve med et lille fly op til der hvor vi skulle falde ud fra. Jeg var med i den første gruppe der skulle afsted og jeg var faktisk også den første der skulle hoppe ud - men det var faktisk meget rart så man ikke blev mere nervøs end nødvendig. Vi valgte alle at springe fra det højeste man kunne vælge, nemlig 4,1 kilometer med et minuts frit fald. Det sygeste ved skydivet var lige i starten, hvor man skulle "falde ud" fra flyet og så i det minut hvor man fløj lidt fra side til side. Efter det ene minut blev faldskærmen taget ud og derfra var det egentlig bare en flot udsigts-oplevelse. Jeg er i hvert fald glad for at have gjort det, og ville være ked af at være denne oplevelse foruden :-) Jeg har både købt billeder og video - først var jeg egentlig indstillet på bare at tage billederne, men så kunne jeg ikke lade være med at købe videoen efter jeg havde set den for 20 dollars ekstra. Lige nu ligger den faktisk inde på youtube, så der kan I jo kigge forbi: https://www.youtube.com/watch?v=5SjscSVObEU&feature=youtu.be

Det obligatoriske kyssebillede skal jo også med :-)

Deres maver var dejlig bløde :-)

Her bliver jeg "skubbet" tilbage af delfinerne - det går stærkt kan jeg sige!

Her hilser de to andre piger på hver sin delfin, til venstre: Grace og til højre: Fiji (altså delfinernes navne)

Lige da vi springer, jeg skreg vidst lidt - sagde de andre da ;-)


Som I kan se er der en lille faldskærm slået ud hele tiden, som sikrer man ikke flyver for meget frem og tilbage

Her bliver faldskærmen slået ud og fotografen laver håndtegn

   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar